רשלנות רפואית באבחון מאוחר מחלת הסרטן

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית באבחון מאוחר מחלת הסרטן

סרטן הוא שם כללי למחלות שונות שבהן תאי הגוף מתחלקים בצורה בלתי מבוקרת, מצטברים ויוצרים גידול ממאיר שאף שולח גרורות למקומות אחרים בגוף. אבחון מוקדם של מחלת הסרטן הינו קריטי להחלמה ולהצלת חייו של החולה  אך למרבה הצער מוגשות בישראל תביעות רבות בגין רשלנות רפואית בשל אבחון מאוחר של מחלת הסרטן ,המציגות תמונת מצב עגומה.

השלכות אבחון מאוחר של מחלת הסרטן

אבחון מאוחר של מחלת סרטן עשוי להביא לפגיעה ואף ואובדן סיכויי החלמתו של המטופל שיכול היה להבריא לולא אובחנה מחלתו בזמן והיה מקבל טיפול מתאים.

הרופא המטפל בחולה סרטן מחויב לערוך אבחון רפואי יסודי בזמן של כל תלונותיו של המטופל/ת תוך ביצוע "אבחנה מבדלת" עד הגעה לאבחנה רפואית נכונה. במסגרת ביצוע אבחנה מבדלת, על הרופא המטפל לערוך תחילה רשימה של כל המחלות והמצבים הרפואיים העשויים להסביר את תלונות המטופל/ת, ואז עליו לשלול, בזה אחר זה, מחלות העלולות להתיישב עם תלונותיו של החולה ו/או הסימפטומים המופיעים אצלו עד להגעה לאבחנה הנכונה.

אבחנה מבדלת זו צריכה להיות מבוצעת בהקדם בזמן סביר על מנת למנוע פגיעה בסיכויי החלמתו של המטופל .אבחון מאוחר של מחלת הסרטן עשוי להקים עילה להגשת תביעה לרשלנות רפואית. 

מהי רשלנות רפואית באבחון מאוחר של סרטן ?

רשלנות רפואית היא מצב שבו רופא עשה מעשה כלשהו שרופא סביר לא היה עושה, או לחילופין חדל מלעשות משהו שרופא סביר היה עושה , וגרם בכך לנזק למטופל.  יש לזכור כי מטרת תביעת רשלנות רפואית באבחון מאוחר של מחלת סרטן איננה להעניש את רופא האונקולוגי או את המוסד הרפואי בגין הרשלנות הרפואית, אלא לפצות את המטופל בגין הנזקים הפיזיים ו/או הנפשיים שנגרמו לו. במילים אחרות, המטרה היא מתן פיצוי כספיי להשבת המצב לקדמותו ככל שניתן אילולא קרות מקרה הרשלנות הרפואית.

מתי תחול התיישנות ולא תוכלו להגיש תביעה ?

אם נפגעתם כתוצאה מאיחור אבחון אונקולוגי מאוחר של מחלת הסרטן אנא אל תמתינו עד לתום תקופת ההתיישנות בת 7 שנים ממועד האירוע , לאחריה לא תוכלו לתבוע את נזקכם.

מומלץ לפנות לעורך דין המתמקד ברשלנות רפואית באבחון מאוחר באונקולוגיה על מנת שיבדוק האם הרופא עמד ב"מבחן הסביר" והאם קיים קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית בטיפול במחלת הסרטן לבין הנזק שנגרם למטופל/ת.

במידה ועו"ד רשלנות רפואית המתמקד בתחום רשלנות רפואית באונקולוגיה ימצא עילה להגשת התביעה לאחר בדיקה יסודית של פרטי האירוע וחוות דעתו התומכת של רופא בכיר בתחום האונקולוגי, הרי שקמה עילת תביעת רשלנות רפואית באבחון מאוחר של מחלת הסרטן המזכה בפיצויים מרביים בגין הנזקים שנגרמו.

חייגו 0585-999-616 או השאירו פרטים

רשלנות רפואית נפוצה במחלת הסרטן ואונקולוגיה