רשלנות רפואית באבחון שגוי במחלת הסרטן

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית באבחון שגוי ​​במחלת הסרטן

מחלת סרטן הוא שם כללי למחלות שונות שבהן תאי הגוף מתחלקים בצורה בלתי מבוקרת, מצטברים ויוצרים גידול ממאיר שאף שולח גרורות למקומות אחרים בגוף. מחלת הסרטן הפכה בשנים האחרונות לגורם התמותה הראשון ברחבי העולם. בישראל חולים במחלה מדי שנה אלפי חולים ויותר חולים נפטרים ממחלת הסרטן בישראל לעומת אלה שנפטרים ממחלות לב או מתאונות דרכים.

אבחון שגוי של מחלת הסרטן

אבחון נכון של מחלת הסרטן הינו קריטי להחלמה ולהצלת חייו של החולה בה אך למרבה הצער מוגשות בישראל תביעות רבות בגין רשלנות רפואית בשל אבחון שגוי של מחלת הסרטן ,המציגות תמונת מצב עגומה.

סיפורו הטראגי של אמיר פיי גוטמן ז"ל העלה לאחרונה לכותרות את נושא הרשלנות הרפואית באבחון רפואי שגוי. אמיר פיי גוטמן ז"ל אובחן בטעות בסרטן מסוג לימפומה וקיבל טיפולים כימותרפיים שלא לצורך. טרם מותו בטביעה בים , הגיש תביעה לרשלנות רפואית נגד בית החולים איכילוב בשל אבחון שגוי של מחלת הסרטן בעקבותיו קיבל טיפולים כימותרפיים מיותרים שגרמו לו נזק פיזי ונפשי וקרוב לוודאי הביאו לטביעתו בשל מצב גופני ירוד.

חשיבות ביצוע אבחנה מבדלת

אבחון שגוי במחלת הסרטן עשוי להיחשב לרשלנות רפואית. על הרופא המטפל בחולה סרטן חלה החובה לערוך אבחון רפואי יסודי ומעמיק של כל תלונותיו של הטופל תוך ביצוע "אבחנה מבדלת" עד הגעה לאבחנה רפואית נכונה. במסגרת ביצוע אבחנה מבדלת, על הרופא המטפל לערוך תחילה רשימה של כל המחלות והמצבים הרפואיים העשויים להסביר את תלונות המטופל/ת, ואז עליו לשלול, בזה אחר זה, מחלות העלולות להתיישב עם תלונותיו של החולה ו/או הסימפטומים המופיעים אצלו עד להגעה לאבחנה הנכונה. אי ביצוע אבחנה מבדלת אונקולוגית או אבחון אונקולוגי שגוי עשוי להיחשב לרשלנות רפואית באבחון שגוי של מחלת הסרטן.

מקרים בהם יתכן בסיס להגשת תביעה לרשלנות רפואית במחלת הסרטן

·         נערכה בדיקת רקע שגויה בנוגע להיסטוריה המשפחתית והתורשתית של המטופל/ת

·         בוצע אבחון שגוי ו/או חלקי של מחלת הסרטן שהסב נזק למטופל/ת

·         הרופא התעלם מתלונות רפואיות על סימפטומים חוזרים ונשנים

·         הרופא לא מיצה את אפשרויות האבחון החיוניות עבור המטופל/ת

·         הרופא מנע הפניית המטופל/ת לטיפולים רפואיים נחוצים

·         הרופא סרב להפנות אתכם למומחים בכירים יותר ממנו לחוות דעת נוספת

·         הרופא החמיץ חריגות שעלו בבדיקות רפואיות

·         הרופא לא הפנה את המטופל/ת לביצוע בדיקות רפואיות נדרשות

·         ניתן טיפול כימותרפי ו/או תרופתי שגוי ו/או במינון לא נכון

·         הרופא לא התנהג כפי שהיה מצופה מהרופא הסביר להתנהג.

 

מהי רשלנות רפואית באבחון שגוי של סרטן ?

רשלנות רפואית היא מצב שבו רופא עשה מעשה כלשהו שרופא סביר לא היה עושה, או לחילופין חדל מלעשות משהו שרופא סביר היה עושה , וגרם בכך לנזק למטופל. 

יש לזכור כי מטרת תביעת רשלנות רפואית באבחון שגוי של מחלת סרטן איננה להעניש את רופא האונקולוגי או המרפאה בגין הרשלנות הרפואית אלא לפצות את המטופל בגין הנזקים הפיזיים ו/או הנפשיים שנגרמו לו . במילים אחרות, המטרה היא מתן פיצוי כספיי להשבת המצב לקדמותו ככל שניתן אילולא הרשלנות הרפואית.

חייגו 0585999616 או השאירו פרטים

רשלנות רפואית נפוצה במחלת הסרטן ואונקולוגיה