רשלנות רפואית באבחון מחלת סרטן ובאונקולוגיה

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות 

רשלנות רפואית באבחון מחלת סרטן ובאונקולוגיה

סרטן הוא שם כללי למחלות שונות שבהן תאי הגוף מתחלקים בצורה בלתי מבוקרת. הצטברות של תאים כאלה יוצרת גידול ממאיר שאף שולח גרורות למקומות אחרים בגוף.

מחלת הסרטן הפכה בשנים האחרונות לגורם התמותה הראשון ברחבי העולם. בישראל חולים במחלה מדי שנה אלפי חולים ויותר חולים נפטרים ממחלת הסרטן בישראל לעומת אלה שנפטרים ממחלות לב או מתאונות דרכים.

אבחון שגוי של מחלת הסרטן

אבחון מוקדם של מחלת הסרטן הינו קריטי להחלמה ולהצלת חייו של המטופל אך למרבה הצער מוגשות בישראל תביעות רבות בגין רשלנות רפואית בשל טיפול שגוי ו/או אבחון מאוחר ו/או אבחון שגוי של מחלת הסרטן ,המציגות תמונת מצב עגומה.

סיפורו הטראגי של אמיר פיי גוטמן ז"ל העלה לאחרונה לכותרות את נושא הרשלנות הרפואית באבחון רפואי שגוי. אמיר פיי גוטמן ז"ל אובחן באבחון שגוי לחלוטין בסרטן מסוג לימפומה וקיבל טיפולים כימותרפיים שלא לצורך. טרם מותו בטביעה בים , הגיש תביעה לרשלנות רפואית נגד בית החולים איכילוב בשל אבחון רפואי שגוי שגרם למתן טיפולים כימותרפיים מיותרים שגרמו לו נזק פיזי ונפשי וקרוב לוודאי הביאו לטביעתו בשל מצבו הגופני ירוד. 

אבחון מאוחר של מחלת סרטן

אבחון מאוחר של מחלת סרטן למשל עשוי להביא לפגיעה ואף לאובדן סיכויי החלמתו של המטופל שיכול היה להבריא לחלוטין לולא אובחנה מחלתו בזמן והיה מקבל טיפול מתאים.

דעו לכם כי הרופא המטפל בחולה סרטן מחויב לערוך אבחון רפואי יסודי ומעמיק של כל תלונותיו של הטופל תוך ביצוע "אבחנה מבדלת" עד הגעה לאבחנה רפואית נכונה. במסגרת ביצוע אבחנה מבדלת, על הרופא המטפל לערוך תחילה רשימה של כל המחלות והמצבים הרפואיים העשויים להסביר את תלונות המטופל/ת, ואז עליו לשלול, בזה אחר זה, מחלות העלולות להתיישב עם תלונותיו של החולה ו/או הסימפטומים המופיעים אצלו עד להגעה לאבחנה הנכונה. אי ביצוע אבחנה מבדלת או אבחון שגוי עשוי להיחשב לרשלנות רפואית באבחון סרטן.

חייגו 0585999616 או השאירו פרטים

מהי רשלנות רפואית בסרטן ?

החוק קובע כי רשלנות רפואית הינה מצב שבו הרופא המטפל עשה מעשה כלשהו, שרופא סביר לא היה עושה, או לחילופין חדל מלעשות משהו שרופא סביר היה עושה, וגרם בכך לנזק למטופל/ת. רשלנות רפואית באונקולוגיה וסרטן עשויה לגרום נזק בלתי הפיך למטופל/ת עקב טיפול רשלני .

כדי לבסס עילת רשלנות רפואית במחלת הסרטן נדרש להוכיח כי הרופא המטפל לא ביצע פעולה שכל רופא סביר אחר היה מבצע ("המבחן הסביר") וגרם בכך לנזק צמיתה בלתי הפיך למטופל/ת.

אם נפגעתם כתוצאה מאבחון מאוחר או שגוי במחלת הסרטן או סבלתם מטיפול רשלני במהלך טיפול אונקולוגי במחלת הסרטן, ייתכן ואתם זכאים לפיצוי בגין רשלנות רפואית בסרטן.

מקרים בהם תתכן רשלנות רפואית באבחון מחלת הסרטן

  •  לא נערכה בדיקת רקע מקיפה דיה בנוגע להיסטוריה המשפחתית והתורשתית של המטופל
  • בוצע אבחון שגוי ו/או חלקי של מחלת הסרטן שהסב נזק למטופל/ת
  • הרופא התעלם מתלונות רפואיות על סימפטומים חוזרים ונשנים
  • הרופא לא מיצה את אפשרויות האבחון החיוניות עבור המטופל/ת
  • הרופא מנע הפניית המטופל/ת לטיפולים רפואיים נחוצים
  • הרופא סרב להפנות אתכם למומחים בכירים יותר ממנו לחוות דעת נוספת
  • הרופא החמיץ חריגות שעלו בבדיקות רפואיות
  • הרופא לא הפנה אתכם לביצוע בדיקות רפואיות נדרשות
  • ניתן טיפול תרופתי אונקולוגי שגוי או במינון לא נכון
  • הרופא לא התנהג כפי שהיה מצופה מהרופא הסביר להתנהג

יש לזכור כי מטרת תביעת רשלנות רפואית איננה להעניש את הרופא או המרפאה בגין הרשלנות הרפואית אלא לפצות את המטופל/ת בגין הנזקים הפיזיים ו/או הנפשיים שנגרמו לו עקב הרשלנות הרפואית במחלת הסרטן. במילים אחרות, המטרה בהגשת תביעה לרשלנות רפואית היא מתן פיצוי כספיי להשבת המצב לקדמותו , ככל שניתן ,אילולא קרות הרשלנות הרפואית.

לאחר 7 שנים חלה התיישנות

אם נפגעתם במהלך טיפול אונקולוגי במחלת הסרטן אנא אל תמתינו עד לתום תקופת ההתיישנות בת 7 שנים ממועד האירוע , לאחריה לא תוכלו לתבוע את נזקכם.

מומלץ לפנות, עוד היום, לעורך דין המתמקד ברשלנות רפואית באונקולוגיה על מנת שזה יבדוק האם רופא האונקולוגי עמד ב"מבחן הסביר" והאם קיים קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית בטיפול האונקולוגי לבין הנזק שנגרם למטופל/ת.

במידה ועו"ד רשלנות רפואית במחלת הסרטן ואונקולוגיה ימצא עילה להגשת התביעה, זאת לאחר בדיקה יסודית של פרטי האירוע וחוות דעתו התומכת של רופא בכיר, הרי שקמה עילת תביעת רשלנות רפואית המזכה בפיצויים מרביים בגין הנזקים שנגרמו.

בכל מקרה, על מנת להעריך אפשרות הגשת תביעת פיצויים בעילת רשלנות רפואית, ניתן לפנות להתייעצות אישית עם עורכת הדין נעמי קויפמן ניב וצוות משרדינו.

רשלנויות נפוצות במחלת הסרטן ואונקולוגיה