רשלנות רפואית באבחון רפואי מאוחר או שגוי

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית באבחון רפואי מאוחר או שגוי

כל מטופל מצפה לקבל את הטיפול הרפואי הטוב כשהוא פונה לאבחון רפואי ,אולם, למרבה הצער , מוגשות בישראל תביעות רבות בגין רשלנות רפואית בשל אבחון מאוחר או אבחון שגוי המציגות תמונת מצב עגומה.

השלכות אבחון רפואי מאוחר או שגוי
לבית המשפט בישראל מוגשות מדי שנה מאות תביעות בגין רשלנות רפואית עקב אבחון מאוחר ו/או שגוי ו/או אי אבחון של מחלות קשות שגרמו לנזקים פיזיים ונפשיים לחולים : מחלת הסרטן על סוגיה השונים, מתן טיפול תרופתי שגוי, התקפי לב, שבץ מוחי, סכרת, מצב פסיכיאטרי ועוד .
סיפורו הטראגי של אמיר פיי גוטמן ז"ל העלה לאחרונה לכותרות את נושא הרשלנות הרפואית באבחון רפואי שגוי. כזכור, אמיר פיי גוטמן ז"ל אובחן באבחון רפואי אונקולוגי שגוי לחלוטין בסרטן מסוג לימפומה וקיבל טיפולים כימותרפיים שלא לצורך דבר שפגע קשות בבריאותו.
דוגמא נוספת לרשלנות רפואית באבחון רפואי מאוחר או שגוי של מחלה שפוגע בסיכויי החלמתו של המטופל וגורם בכך לנזק ממשי לבריאותו. רשלנות רפואית אונקולוגית באבחון מאוחר של מחלת סרטן למשל עשוי להביא לאובדן סיכויי החלמתו של המטופל שיכול היה להבריא לחלוטין לולא אובחנה מחלתו בזמן והיה מקבל טיפול מתאים.

כיצד מתבצע אבחון רפואי ?
על כל רופא מטפל חלה החובה לערוך אבחון רפואי יסודי ומעמיק של כל תלונותיו של המטופל תוך ביצוע "אבחנה מבדלת" עד הגעה לאבחנה רפואית נכונה. במסגרת ביצוע אבחנה מבדלת, על הרופא לערוך תחילה רשימה של כל המחלות והמצבים הרפואיים העשויים להסביר את תלונות המטופל/ת, ואז עליו לשלול, בזה אחר זה, מחלות העלולות להתיישב עם תלונותיו של החולה ו/או הסימפטומים המופיעים אצלו עד להגעה לאבחנה הנכונה.
אבחון מאוחר ו/או שגוי ו/או אי ביצוע אבחנה מבדלת עשויה להיחשב לרשלנות רפואית באבחון.

מקרים בהם קיים בסיס להגשת תביעה ברשלנות רפואית באבחון מאוחר או שגוי
• אי אבחון בזמן של מחלה שהסב נזק למטופל שיכול היה להימנע
• אבחון שגוי ו/או חלקי שהסב נזק למטופל
• אי ביצוע אבחון נאות לאחר תהליך קפדני ומקיף תוך אבחנה מבדלת
• התעלמות מתלונות רפואיות של המטופל על סימפטומים חוזרים ונשנים
• אי הפנייה לטיפולים רפואיים נחוצים ו/או בזמן
• הרופא סרב להפנות אתכם למומחים בכירים יותר ממנו לחוות דעת נוספת
• רשלנות רפואית בייעוץ ו/או אבחון טרם ההליך הרפואי
• אי הפנייה בזמן לביצוע בדיקות רפואיות נדרשות
• הרופא לא התנהג כפי שהיה מצופה מהרופא הסביר להתנהג
בניגוד לטעויות של אנשי מקצוע בתחומים אחרים, שגיאה אחת מצד הרופא המטפל ו/או המוסד הרפואי עשויה קריטית ולגרום לנזק גופני ו/או נפשי בלתי הפיך.

מהי רשלנות רפואית באבחון רפואי מאוחר או שגוי ?
רשלנות רפואית באבחון רפואי מאוחר או שגוי היא מצב שבו רופא עשה מעשה כלשהו שרופא סביר לא היה עושה, או לחילופין חדל מלעשות משהו שרופא סביר היה עושה, וגרם בכך לנזק למטופל/ת.
יש לזכור כי מטרת תביעת רשלנות רפואית באבחון רפואי מאוחר או שגוי איננה להעניש את רופא או המרפאה בגין הרשלנות הרפואית באבחון שגוי או מאוחר אלא לפצות את המטופל בגין הנזקים הפיזיים ו/או הנפשיים שנגרמו לו . במילים אחרות, מתן פיצוי כספיי במטרה להשבת המצב לקדמותו ככל שניתן אילולא קרות הרשלנות הרפואית.

אל תמתינו עד לתום תקופת ההתיישנות בת 7 שנים ממועד האירוע , לאחריה לא תוכלו לתבוע את נזקכם.

חייגו 0585-999616 או השאירו פרטים

רשלנות רפואית נפוצה באבחון מאוחר / שגוי