רשלנות רפואית בדיקת סיסי שליה

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית בדיקת סיסי שליה

השליה בנויה מסיסים ונמצאת בתוך רחם האישה. תפקידה של השליה לספק מהאם לעובר אנרגיה וחמצן במהלך ההיריון. בדיקת סיסי שליה המוכרת גם בשם ביופסיית CVS מיועדת לאתר מומים ו/או מחלות גנטיות אצל העובר במהלך ההיריון כמו תסמונת ה X שביר, תסמונת דאון, תסמונת טאי זקס (טיי זקס), תסמונת גושה, תסמונת בלום.

הבדיקה מתבצעת בין השבועות 10-13 להיריון.

כיצד מבוצעת בדיקת סיסי שליה?

ניתן לבצע את הבדיקה בשני אופנים: על ידי החדרת מחט אל השליה דרך הבטן (בדומה לבדיקת מי שפיר) או על ידי חדירה וגינאלית.

במהלך הבדיקה לסיסי השליה נלקחת דגימה קטנה של השליה העוברית לבדיקה במעבדה.

במעבדה נבדקת דגימת סיסי שליה בסריקת הכרומוזומים של העובר (קריוטיפ) במטרה לאתר עודף או חסר של כרומוזומים שיעיד על מום גנטי. ניתן לבצע במסגרת בדיקת סיסי שליה את כל הבדיקות המתבצעות בבדיקת מי-השפיר למעט בדיקת חלבון עוברי אשר נמצא בנוזל מי השפיר ומשמש לאבחון מומים במערכת העצבים.

סיכונים בביצוע הבדיקה

הסיכון להפלה טבעית כתוצאה מביצוע בדיקת סיסי שליה הינו 1%-2% ואף למטה מזה.

במקרה ומתקבלת תוצאה לא ברורה במהלך הבדיקה ניתן לבצע בדיקות נוספות כגון בדיקת מי שפיר או דם עוברי.

 מהי רשלנות רפואית בבדיקת סיסי שליה ?

רשלנות רפואית היא מצב שבו רופא עשה מעשה כלשהו שרופא סביר לא היה עושה, או לחילופין חדל מלעשות משהו שרופא סביר היה עושה , וגרם בכך לנזק בלתי הפיך למטופל. 

אי ביצוע בדיקת סיסי שליה למרות גורמי סיכון ו/או טעות אנוש בפענוח שגוי של בדיקת סיסי שליה עשויים להוות רשלנות רפואית בהריון ולידה.

רשלנות רפואית תתכן גם אם הבדיקות יצאו תקינות

גם במקרה ובדיקות הרפואיות השונות שערכתם יצאו תקינות ו"הכל נראה בסדר", תתכן רשלנות רפואית היות ומוטלת על הרופא המטפל חובה חקוקה לבצע מעקב יזום ואקטיבי אחר המטופלת ולא לצפות ממנה לדאוג בעצמה למעקב הריון תקין. לעיתים מתקבלת בדיקה רפואית עם ממצאים חריגים אך הרופא המטפל שוגה בפענוח הממצאים העולים בבדיקה ואינו עושה דבר.

במקרה שהרופא המטפל שגה באבחון בדיקה או לא עקב אחר תוצאות בדיקות או לא יזם ותעד מסירת מידע רפואי חיוני למטופלת במהלך ההיריון והלידה , תקום עילת מוצדקת להגשת תביעה לרשלנות רפואית.

מטרת תביעה לרשלנות 

יש לזכור כי מטרת תביעה לרשלנות רפואית בבדיקת סיסי שליה איננה להעניש את הרופא המטפל או המוסד הרפואי בגין הרשלנות הרפואית אלא לפצות את ההורים בגין הנזקים הפיזיים ו/או הנפשיים הבלתי הפיכים שנגרמו לעובר הפגוע ולהוריו.

מומלץ לפנות לעורך דין המתמקד בתחום רשלנות רפואית הריון ולידה על מנת שיבדוק האם הרופא המטפל עמד ב"מבחן הסביר" והאם קיים קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית בביצוע בדיקת סיסי שליה לבין הנזק הבלתי הפיך שנגרם בהולדה בעוולה.

במידה ועו"ד רשלנות רפואית ימצא עילה להגשת התביעה לאחר בדיקה יסודית של פרטי האירוע בצירוף חוות דעתו התומכת של רופא בכיר, הרי שקמה עילת תביעה לרשלנות רפואית בשל בדיקת סיסי שליה המזכה בפיצויים מרביים בגין הנזקים שנגרמו לעובר ולהוריו.

חייגו 0585999616 או השאירו פרטים

רשלנות רפואית נפוצה באבחון גנטי

? חוששת כי נפגעת ברשלנות רפואית בהריון

צרי קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות