רשלנות רפואית בדימום לאחר לידה

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית בדימום לאחר לידה

לידה אינה מדע מדויק ואין זה מן הנמנע כי לעיתים קורים סיכונים סיבוכים בעת הלידה ולאחריה כתוצאה מדימום לאחר לידה. כל יולדת תחווה דימום לאחר לידה בדרגת חומרה כזו או אחרת. כמות הדם ומשך הדימום שונים מיולדת ליולדת .במקרים בהם מדובר בניתוח אלקטיבי (יזום) כמו ניתוח קיסרי, הדימום עשוי להימשך זמן רב יותר היות וצוואר הרחם היה סגור . 

הגורמים לדימום לאחר לידה
דימום לאחר לידה עשוי להיגרם בשל מצב רפואי שנקרא אטוניה רחמית כאשר הרחם לא מתכווץ חזרה לאחר לידה ונוצר דימום העשוי להביא למותה של היולדת.
דימום נוסף לאחר לידה נקרא דמם לאחר לידה ((postpartum hemorrhage כאשר נוצר דימום של יותר מחצי ליטר לאחר לידה וגינלית או דימום של יותר מליטר לאחר ניתוח קיסרי. שכיחות דמם לאחר לידה היא 4% בלידה ווגינלית רגילה, וכ-6% לאחר ניתוח קיסרי. דמם לאחר לידה הוא אחד מהגורמים העיקריים לתמותת יולדות עקב דימום לאחר לידה ומהווה אחד מהסיבוכים העיקריים בתקופה שלאחר הלידה.
סיבות נוספות לדימום לאחר לידה: קרעים בתעלת הלידה כגון קרע ברחם, בצוואר הרחם או בנרתיק, שאריות של חלקי שליה בחלל הרחם מונעות את התכווצויות הרחם בתום הלידה, שליה נעוצה, בעיות שונות הקשורות לקרישת הדם. על היולדת לפנות לבדיקת רופא במקרה של דימום לא שגרתי או דימום מוגבר או שאינו פוסק 10 ימים על מנת שהרופא יערוך בדיקת אולטרסאונד לאיתור מקור הדימום.
כיצד מטפלים בעצירת הדימום ?
מיד עם אבחון דימום לאחר לידה, על הרופא לטפל במהירות ביולדת ולנסות לעצור את הדימום באופן מיידי על מנת למנוע אובדן דם שעשוי לגרום לסיבוכים ואף להביא למותה.
קיימים טיפולים רבים המשמשים לעצירת הדימום לאחר לידה: החל מתרופות שתפקידן לעודד את ההתכווצות של הרחם כמו לדוגמה אוקסיטוצין וציטוטק, תפרי לחץ, עיסוי הרחם, קשירה של כלי דם, אמבוליזציה סלקטיבית וכלה בניתוח לכריתת רחם לעצירת הדימום.
מהי רשלנות רפואית בדימום לאחר לידה ?
על הרופא המטפל מוטלת החובה לערוך בירור יסודי ומעמיק של כל תלונותיה של היולדת תוך ביצוע "אבחנה מבדלת" עד הגעה לאבחנה רפואית נכונה באשר למקור הדימום. אם הרופא טעה באבחון מקור הדימום או השתהה במתן טיפול מיידי להפסקת הדימום או שנתן טיפול תרופתי לא נכון וגרם בכך לנזקים בלתי הפיכים ליולדת ו/או לעובר, יש מקום לשקול הגשת תביעה לרשלנות רפואית בשל דימום לאחר לידה.

חייגו 0585999616 או השאירו פרטים

רשלנות רפואית נפוצה בלידה