רשלנות רפואית בהפלה

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית בהפלה​

רשלנות רפואית בהפסקת הריון (הפלה) עלולה להתרחש באופן טבעי או מלאכותי. ההפלה הטבעית עלולה להתרחש לרוב עד השבוע ה-20 להיריון וההפלה מלאכותית מתבצעת באופן יזום על ידי טיפול תרופתי או ניתוח גרידה במהלך כל חודשי ההיריון. הליך הגרידה מתבצע בהרדמה מלאה משבוע 14 עד שבוע 20.הליך טיפול תרופתי אפשרי עד שבוע עשירי להריון וביצוע גרידה אפשרי בניתוח בהרדמה מלאה .

הסיבות להפסקת הריון מגוונות וקשורות לרוב במצב הבריאותי של האם והעובר. פעמים רבות מבוצעת הפלה מלאכותית יזומה כתוצאה מבדיקות סקר המעלות חשש למומים אצל העובר, הפריה מלאכותית, הריון מרובה עוברים, הריון בסיכון גבוה עד סיכון חיי האם והעובר, כניסה לא מתוכננת להריון, סיבות כלכליות, מטעמי דת ועוד…

החוק קובע כי רשלנות רפואית הינה מצב שבו הרופא המטפל עשה מעשה כלשהו, שרופא סביר לא היה עושה, או לחילופין חדל מלעשות משהו שרופא סביר היה עושה , וגרם בכך לנזק למטופל .

מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון או רשלנות בלידה מסתיימים בגרימת נזק בלתי הפיך לאם עקב הליך הפלה רשלני. רשלנות רפואית נפוצה בהפסקת הריון הינה ביצוע הפלה יזומה בשל אבחון שגוי למום גנטי בעוד שהעובר בריא לחלוטין. 

לפיכך, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית הפסקת הריון על מנת שזה יבדוק האם הרופא המטפל עמד ב"מבחן הסביר" והאם קיים קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית בהפלה המוקדמת לנזק הבלתי הפיך שנגרם לאם. 

במידה ועו"ד רשלנות הריון ולידה ימצא עילה להגשת התביעה לאחר בדיקה יסודית של פרטי מהלך הפסקת ההיריון בצירוף חוות דעתו התומכת של רופא בכיר, הרי שתתכן עילת תביעת רשלנות רפואית בהפלה המזכה בפיצויים מרביים בגין הנזקים שנגרמו.

בכל מקרה, על מנת להעריך אפשרות הגשת תביעת פיצויים בעילת רשלנות רפואית, ניתן לפנות להתייעצות אישית עם עורכת הדין נעמי קויפמן ניב .

חייגו 0585999616 או השאירו פרטים

רשלנויות רפואיות נפוצות בלידה