רשלנות רפואית בטיפול פה ולסת

השאר פרטים להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית בטיפול פה ולסת

רשלנות רפואית דנטלית בטיפול פה ולסת מתייחסת לטיפול רשלני שהוביל לפגיעה בשיניים, בפה ובלסת. תביעות משפטיות רבות מוגשות בתחום זה מתייחסות בעיקר למקרים של העדר תכנית טיפול מוסדרת, אי ביצוע בדיקה קלינית מוקדמת של צילומי רנטגן והCT, ביצוע של טיפולים מיותרים ואי קבלת הסכמה מדעת מאת המטופל/ת, כלומר הסיכויים והסיכונים שעשויים להיגרם כתוצאה מהטיפול לא הוסברו למטופל/ת כנדרש.

רשלנות רפואית בטיפול בפה והלסת עשויה לקרות במהלך ניתוח חניכיים כושל, פגיעה בסינוסים ובמפרק הלסת, פגיעה נוירולוגית, עקירה של שן בינה, טיפולי שורש, עקירת שן טבעית, השתלת שתלים, התקנת כתרים, התפתחות זיהום, תותבות, סתימות ועוד. 

חובת המומחיות כתנאי סף

בחלק מטיפולי השיניים בשיקום הפה והלסת נדרשת מומחיות של רופאים מומחים בפה ולסת לביצוע ההליך הרפואי. ביצוע טיפולי שיניים בפה ולסת הדורשים מומחיות, על ידי רופאי שיניים שאינם מומחים בתחום הטיפול, תחשב לרשלנות רפואית. רשלנות רפואית עלולה להיגרם גם בשל חוסר מיומנות או מקצועיות מצד רופא השיניים כללי שבחר שלא להפנות את המטופל/ת לרופא מומחה בפה ולסת ולבצע את טיפול השיניים בעצמו. חוסר מיומנות של רופא השיניים עשוי להוביל לאבחון שיניים מוטעה ,לביצוע טיפול שיניים שגוי ו/או שלא נדרש, ולגרום לנזק עצבי בפה ובלסת שהינו בלתי הפיך למטופל/ת. 

מהי רשלנות רפואית בפה ולסת ?

רשלנות רפואית היא מצב שבו רופא עשה מעשה כלשהו שרופא סביר לא היה עושה, או לחילופין חדל מלעשות משהו שרופא סביר היה עושה , וגרם בכך לנזק למטופל/ת. 

תביעות רבות ברשלנות רפואית שיניים בטיפול בפה ולסת מוגשות עקב רשלנות טיפולי שיניים בניתוח הרמת סינוסים או בהשתלת שן שפגעה בסינוס. רשלנות רפואית בטיפולי פה ולסת בהשתלת שתלים בלסת התחתונה או העליונה עלולה להביא לפגיעה בעצבים בפנים עקב חדירה של השתל לחלל הסינוס המקסילארי. ניתוח הרמת סינוסים רשלני עשוי אף להביא להתפתחות סינוסיטיס כרוני תוך גרימת נזק צמיתה בלתי הפיך למטופל/ת.

חשיבות קבלת הסכמה מדעת

בטיפולי שיניים אלקטיביים חלה על הרופא המטפל חובת גילוי מוגברת המחייבת מתן הסבר נרחב יותר למטופל/ת גם בדבר סיבוכים נדירים ואפשריות טיפול מגוונות כדי לקבל הסכמה מדעת של המטופל/ת ולהימנע ממצג שווא. הרופא מחויב להסביר למטופל/ת בשפה ברורה על כל הסיכונים ו/או הסיכויים הכרוכים בטיפול השיניים ולא מספיק שהמטופלים "רק יחתום" על הטפסים מבלי שהבין היטב וקרא את תוכנם. 

מטרת תביעה לרשלנות אינה ענישה

לפיכך מטרת תביעת רשלנות רפואית בטיפול פה ולסת איננה להעניש את רופא השיניים או מרפאת השיניים בגין הרשלנות הרפואית דנטאלית אלא לפצות את המטופל/ת בגין הנזקים הפיזיים ו/או הנפשיים שנגרמו לו . במילים אחרות, מתן פיצוי כספיי להשבת המצב לקדמותו ככל שניתן אילולא הרשלנות הרפואית.

מומלץ לפנות לעורך דין המתמקד ברשלנות רפואית בשיקום הפה והלסת על מנת שיבדוק האם רופא השיניים של המטופל/ת עמד ב"מבחן הסביר" והאם קיים קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית בטיפול שיניים לבין הנזק שנגרם למטופל/ת. במידה ועו"ד רשלנות רפואית ימצא קשר שכזה, לאחר בדיקה יסודית של פרטי האירוע וחוות דעתו התומכת של רופא בכיר, הרי שקמה עילת תביעת רשלנות רפואית המזכה בפיצויים מרביים בגין הנזקים שנגרמו.

חייגו 0585-999616 או השאירו פרטים

רשלנויות רפואיות נפוצות בטיפולי שיניים