רשלנות רפואית בשיתוק מוחין

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית בשיתוק מוחין

שיתוק מוחין הוא מצב רפואי שבו נגרם נזק למוחו של העובר בזמן ההיריון, במהלך הלידה או לאחריה. סיבוכים בלידה כמו מצוקה עוברית, קשיים בחילוץ  ראשו של תינוק גדול מתעלת הלידה, לידת מכשירנית בוואקום, לידה מוקדמת (פגות' לידה פג במשקל נמוך במיוחד  ודימום תוך מוחי – כל אלה עשויים להביא להפסקת נשימה ולשיתוק מוחין לעובר.

כיצד ניתן לטפל בשיתוק מוחין ?
שיתוק מוחין הינו חשוך מרפא אך ישנן דרגות שונות לחומרת השיתוק המוחין לסוגיו. דרגות חומרת הפגיעה בשיתוק מוחין תלויות בהיקף הנזק המוחי ומיקומו האנטומי במוחו של הילד. יחד עם זאת ניתן לשפר משמעותית את איכות חייו של הילד באמצעות אבחון מדויק של מגבלותיו ומתן טיפול רפואי, שיקומי וחברתי נכון.
כיצד מאבחנים שיתוק מוחין
שיתוק מוחין מאובחן לרוב עד גיל שנתיים ובא לידי ביטוי בתסמינים שונים כגון פיגור שכלי, בעיות בתפקוד השרירים, עיכוב בהתפתחות של הילד, קשיים בדיבור, שיתוק בגפיים, עיוורון או פזילה, חירשות או שמיעה ירודה וכד..
ככל שהאבחון לשיתוק מוחין יעשה בשלב מוקדם יותר, כך ניתן יהיה לתת לילד את הטיפול הרפואי המתאים לו. אבחון מאוחר ו/או שגוי ו/או אי ביצוע אבחנה מבדלת לשיתוק מוחין CP עשויה למנוע מתן רפואי מתאים לילד ולגרום לו לנזק המקים עילה להגשת תביעה לרשלנות רפואית.
החובה לערוך אבחנה מבדלת
על כל רופא מטפל חלה החובה לערוך אבחון רפואי יסודי ומעמיק של כל תלונותיהם של ההורים כשעולה חשד לשיתוק מוחין תוך ביצוע "אבחנה מבדלת" עד הגעה לאבחנה רפואית נכונה. במסגרת ביצוע אבחנה מבדלת, על הרופא לערוך תחילה רשימה של כל המחלות והמצבים הרפואיים העשויים להסביר את תלונותיהם של ההורים ואז עליו לשלול, בזה אחר זה, מחלות העלולות להתיישב עם תלונות ההורים על ההתנהגות והסימפטומים המופיעים אצל הילד עד להגעה לאבחנה הנכונה. אי ביצוע של אבחנה מבדלת עשוי להוות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

חייגו 0585999616 או השאירו פרטים

רשלנות רפואית נפוצה בלידה

? חוששת כי נפגעת ברשלנות רפואית בלידה

צרי קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות