רשלנות רפואית בתיקון ראייה בלייזר

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית בתיקון ראייה בלייזר

ניתוח להסרת המשקפיים בלייזר (ניתוח רפרקציה או תשבורת קרני האור) הינו ניתוח פשוט למדי המבוצע באופן שכיח מאוד בישראל. מדי שנה מבוצעים בישראל אלפי ניתוחי לייזר לתיקון הראייה והסרת משקפיים  המבוצעים על ידי נשים וגברים כאחד . הניתוח מבוצע בשיטות וטכניקות ניתוחיות מגוונות ביניהם: מונוויז'ן ,אפי לאסיק לאסיק,לאסק, PRK  אינטראלאסיק וכן טכניקות טיפוליות ושיטות נוספות כ- Z lasik,פרסבילאסיק, ו.asa. מדובר בניתוח רפואי אלקטיבי העלול להסתבך ולגרום לנזקים בלתי הפיך למטופל/ת כמו עיוות של הקרנית או זיהום שעשוי להביא לאובדן ראיה. 

חובת גילוי מוגברת

על המוסד הרפואי והרופא המנתח מוטלת החובה לבצע את הניתוח לתיקון הראייה בלייזר עם צוות רפואי מיומן ולוודא שמכשיר הלייזר נקנה ברישיון ועומד בכל התקנים הרפואיים הנדרשים כשהוא תקין ומופעל בסביבת חדר ניתוח  סטרילית. כמו כן, חשוב לדעת כי ניתוח הלייזר להסרת משקפיים ותיקון הראייה הינו ניתוח אלקטיבי  שבמסגרתו חלה על הרופא המטפל חובת גילוי מוגברת המחייבת אותו במתן הסבר נרחב יותר למטופל/ת גם בדבר סיבוכים נדירים ואפשריות טיפול מגוונות כדי לקבל את הסכמתו/ה מדעת ולהימנע ממצג שווא. במילים אחרות, טרם ביצוע ניתוח אסתטי לתיקון הראייה לייזר , מוטלת על הרופא החובה להסביר בשפה ברורה למטופל/ת על כל הסיכונים ו/או הסיכויים הכרוכים בטיפול הרפואי לתיקון הראייה בלייזר ולא מספיק שהמטופל/ת "רק תחתום" על הטפסים מבלי שהבינ/ה היטב וקרא/ה את תוכנם. 

מהי רשלנות רפואית בתיקון ראיה בלייזר

רשלנות רפואית היא מצב שבו רופא עשה מעשה כלשהו שרופא סביר לא היה עושה, או לחילופין חדל מלעשות משהו שרופא סביר היה עושה , וגרם בכך לנזק למטופל/ת במהלך ניתוח לתיקון הראיה בלייזר. ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית בטיפול לייזר לתיקון הראייה בתוך 7 שנים בצירוף חוות דעת רפואית שתוכיח לבית המשפט כי הנזק שנגרם למטופל/ת חורג מסטנדרט רפואה סביר.

לפיכך, חשוב מאוד לפנות לעורך דין רשלנות רפואית באסתטיקה אשר יבחן המידע הרפואי הרלוונטי בצורה יסודית וייוועץ עם מומחה רפואי בכיר בתחום הפגיעה האם נכון לקדם תביעה משפטית ככל שעו"ד רשלנות באסתטיקה ימצא כי קיימת עילת רשלנות הוא יפנה למומחה רפואי הבכיר שיכין חוות דעת רפואית שתחזק ותתמוך בתביעה לבית המשפט. שימת הלב כי מרבית התביעות המשפטיות ברשלנות רפואית בטיפול לייזר לתיקון הראייה מסתיימות בפשרות במסגרתן משולמים פיצויים בגין הנזקים שנגרמו.

חייגו 0585999616 או השאירו פרטים

רשלנות רפואית נפוצה בפלסטיקה ואסתטיקה