רשלנות רפואית בתסחיף מי שפיר

צור קשר להערכת סיכויי ושווי תביעתך ללא התחייבות

רשלנות רפואית בתסחיף מי שפיר

תקופת ההיריון והלידה הינה תקופה מרגשת מאוד המלווה בציפייה וחשש אצל בני הזוג המייחלים להולדתו של עובר בריא ושלם בתהליך לידה מהיר ובטוח. יחד עם זאת, לידה אינה מדע מדויק ואין זה מן הנמנע כי לעיתים קורים סיכונים וסיבוכים בעת הלידה ולאחריה.תסחיף מי שפיר הינו סיבוך חמור בהריון ולידה שבו חודרים מי השפיר הנמצאים בשליה לדמה של היולדת. מדובר בסיבוך מסוכן בלידה העשוי להביא לפגיעה במערכת הנשימה או המערכת הקרדיווסקולארית או מערכת הקרישה של היולדת. 

תסמינים והשלכות של תסחיף מי שפיר
תסחיף מי שפיר מאופיין בתסמינים הבאים : קוצר נשימה פתאומי המלווה בקריסה לבבית פתאומית, דום לב בהמשך והפרעות קרישה, איבוד הכרה ופירכוסים .
סימפטומים נוספים של התסחיף כוללים דיסטורציה, לחץ דם,נמוך הפרעות קצב, פגיעה מוחית על רקע היפוקסיה ופרכוסים, דימומים, דום לב, צמרמורת, הזעות, יתר לחץ דם , ירידה בערנות ועוד..
תסחיף מי שפיר עשוי לגרום לנזקים קשים ליולדת ולעובר. הנזקים ליולדת עשויים להיות פגיעה בתפקוד הכבד והכליות, נזקים נוירולוגים, ועקרות עקב כריתת רחם. הנזקים לעובר עשויים להיות פיגור שכלי, שיתוק מוחין ואף מוות.
מהי רשלנות רפואית בתסחיף מי שפיר
החוק קובע כי רשלנות רפואית הינה מצב שבו רופא מטפל עשה מעשה כלשהו, שרופא סביר לא היה עושה, או לחילופין חדל מלעשות משהו שרופא סביר היה עושה, וגרם בכך לנזק למטופל.
במקרה ובמהלך הלידה ארע תסחיף מי שפיר כתוצאה מלידה מהירה או רעלת הריון או קרע של הרחם , שגרם לנזקים בלתי הפיכים ואף למוות ליולדת ו/או לעובר, יש מקום לשקול הגשת תביעה לרשלנות רפואית בשל תסחיף מי שפיר בלידה.
מטרת תביעת רשלנות פיצוי ולא ענישה
יש לזכור כי מטרת תביעת רשלנות בתסחיף מי שפיר איננה להעניש את הרופא המיילד או המוסד הרפואי בגין הרשלנות הרפואית שגרמה למותו של התינוק אלא לפצות את היולדת בגין הנזקים הפיזיים ו/או הנפשיים הבלתי הפיכים שנגרמו לה ו/או לעובר.

חייגו 0585999616 או השאירו פרטים

רשלנות רפואית נפוצה בלידה